UNITY 3D Projects

Unity 3D Projects

Rond 2011 ben ik begonnen met development voor Unity 3D. Ik heb toen als eerste een aantal Assets in de Asset store verkocht. Later heb ik mijn  passie voor de “Aliens” franchise verwerkt in 2 grotere projecten. Dit om meer te leren van de Engine en hoe je in Unity het beste projecten kunt aanmaken en opbouwen. Dit kan een valkuil zijn bij enthousiaste game developers die zich storten op een project. Een goede inventarisatie van de benodigde middelen is het halve werk. Op deze pagina kun je de projecten bekijken, maar ook downloaden en spelen. (Windows)

Unity 3D

Melee Zombie

Animatie / 3D model / Textures / Promotie materialen

Dit is het eerste project wat ik op de Unity 3D Asset store heb verkocht. Een simpel zombie model te gebruiken door makers van video games. Erg grappig om te leren hoe je een Asset goed kunt verkopen via de store.

Aliens: Operations

Animatie / 3D modellen / Textures / Geluiden / Promotie materialen

Dit was de eerste test met het maken van een videogame in Unity 3D. Het is een soort interactief “Aliens” museum, waar de characters uit de film allemaal een rol spelen. Tevens wordt de soundtrack in de achtergrond afgespeeld om zo de speler volledig onder te dompelen in de “Operations” scene van de film. Hieronder kun je deze gratis downloaden.

Windows versie

Aliens: Deathmatch

Animatie / 3D modellen / Textures / Geluiden / Promotie materialen

Dit project is eigenlijk een uitbreiding op “Aliens: Operations”. Hier wou ik de modellen die ik daarvoor gemaakt heb een functie geven. Het is een simpele online Deathmatch game met 1 duidelijke twist. De host (degene die het spel aanmaakt) kan zelf bepalen of hij of zij meerdere Aliens wil toevoegen aan het gevecht. Dus terwijl mensen van elkaar proberen te winnen kan er zomaar een Alien Queen binnen lopen en iedereen om zeep helpen. Dit zorgt ervoor dat mensen samen moeten gaan werken in een Deathmatch omgeving. Chaos!