Attractiepark Toverland

Attractiepark Toverland

Attractiepark Toverland – Een magische uitdaging

Op deze pagina zijn de werkzaamheden te zien die ik heb verricht tijdens mijn tijd bij Attractiepark Toverland.

In de zomer was er altijd genoeg te doen, met de dichtbevolkte midzomeravonden. De sfeer moest vooraf natuurlijk van de Abri’s knallen en ik had altijd veel plezier in het maken van deze ontwerpen. Het was natuurlijk een behoorlijke uitdaging om deze te realiseren en ik zal proberen dit te laten zien dmv een aantal voorbeelden. Met name waren de sky-lines (die vandaag de dag nog gebruikt worden) een tijdrovende taak.

Met Halloween ging ik altijd helemaal los, en probeerde de gekste dingen met bestaande karakters. Tevens heb ik zelf ook rond gelopen in het park tijdens deze avonden, wat een geweldige ervaring is geweest.

De winter was altijd iets rustiger,omdat het park deels gesloten was, maar niet zonder de nodige uitdagingen. De opening van nieuwe attracties werden voorbereid en de winteravonden zijn altijd goed bezocht. Daarvoor moesten natuurlijk de nodige materialen voor worden ontworpen.

Attractiepark Toverland was een prachtige uitdaging waar ik met veel plezier naar terug kijk. Ik heb elke dag echt alles uit de kast moeten trekken en hele mooie dingen kunnen maken. Van TV commercials tot een huisstijl afgeleide van het huidige logo voor het 15 jaar bestaan van het park.

Attractiepark Toverland

Midzomeravonden

Hieronder zie je hoe een Mid Zomer sky-line binnen een ABRI tot stand komt. Zo heb ik een heel aantal van deze uitgebreide sky-lines gemaakt voor op de ABRI’s van Toverland. Alle attracties in deze sky-lines heb ik intensief bewerkt, rekening houdend met lichtinval en schaduw vorming.

Attractiepark Toverland
Attractiepark Toverland
Attractiepark Toverland

Blitz Bahn

In 2015, vlak na mijn eerste Halloween in Toverland, begon de bouw voor een nieuwe attractie genaamd de “Blitz Bahn”. Hiervoor moest een soort van huisstijl ontwikkeld voor worden aan de hand van de designs geleverd door de ontwerper van de attractie. Er stond bijvoorbeeld al een ruwe basis voor het logo, waarna ik deze verder ontwikkeld heb.

Blitz Bahn rondetijd website

Huisstijl social media uitingen

Halloween

Met Halloween wou ik het evenement een centraal karakter geven in de vorm van de Pompoen man. Deze had ik al een keer in 3D gemaakt voor een TV commercial. Dit gaf, naar mijn mening, het evenement een protagonist die zo voor duidelijke herkenning zorgde binnen de verschillende marketing uitingen. Uiteindelijk had ik graag gezien dat dit een soort van host van de avond zou worden. Geen Eddie de Clown, die met zijn afgezaagde act alle cliché’s uit de horror industrie her-gebruikt, maar een eigen karakter met een magisch verhaal (ala Tim Burton). Vandaag de dag is Toverland hier helaas weer vanaf gestapt.

Attractiepark Toverland
Attractiepark Toverland
Attractiepark Toverland
Attractiepark Toverland
Attractiepark Toverland
Attractiepark Toverland

Halloween TV Commercials

15 Jaar Toverland Huisstijl

Toverland bestond in 2016 15 jaar, en daarvoor moest een afgeleidde ontworpen worden van de bestaande huisstijl. Na een hoop schetsen (en meetings) hebben we een mooie centrale compositie uitgekozen, waar we het huidige logo een kromming hebben gegeven en een mooi schild met de 15 erop op de achtergrond pronkt. Dat heeft het logo op een hoop merchandise zijn rol vervuld, en er is zelfs een mooie badge/pin van ontwikkeld.

Daarnaast hebben we een aantal Pre-roll reclames gemaakt voor op TV, en is nog net op tijd de nieuwe website gelanceerd.

Mijn laatste jaar was een zeer productief jaar. Overal moest het 15 jaar logo terugkomen in het park en dat betekende dat er veel nieuwe ontwerpen gemaakt moesten worden.

Attractiepark Toverland

Pre-roll TV commercial